Despre aerobic

Oare 30 de minute zilnice de exercitiu aerobic ar putea fi solutia miraculoasa pe care o cautai? Tinand cont de multiplele avantaje de care ar putea beneficia organismul tau in urma practicarii acestei activitati - precum accelerarea metabolismului, prevenirea afectiunilor cardiovasculare si combaterea stresului - exercitiul aerobic este unul din cele mai bune si, in acelasi timp simple lucruri pe care le poti face pentru sanatatea ta. Ce se intelege, de fapt, prin exercitiul aerobic? In general, orice activitate care implica miscare, cum ar fi plimbarile, alergatul usor sau ciclismul, care stimuleaza activitatea cardiaca, cresc aportul de oxigen si contribuie la prevenirea unor afectiuni cronice.

Ce se intampla de fapt?

Iata ce se intampla in organismul tau in timpul efectuarii exercitiilor aerobice.

*Sangele circula mai repede si mai intens. Pentru a produce energie si a distribui cat mai eficient oxigenul in sange, inima bate mai repede. Forta fiecarei batai a inimii se amplifica, pentru a creste aportul de sange care este dirijat spre sistemul muscular si, in circuitul firesc, inapoi spre plamani.

*Se evita cresterea exagerata a temperaturii corpului. In mod firesc, organismul "se incalzeste" in urma solicitarii musculaturii.

* Pentru a compensa cresterea temperaturii, organismul emana caldura, prin expiratie. Un aspect inerent, de care trebuie sa tii cont, este ca, in acelasi timp, pierzi apa si substante minerale importante (prin transpiratie), asa incat nu uita sa te hidratezi corespunzator. Este facilitata secretia de endorfine - substante chimice produse de creier ca raspuns la anumiti stimuli.

* Endorfinele contribuie la reducerea stresului, imbunatatesc starea de spirit si sistemul imunitar.

Iata cum te poate ajuta aerobicul..

*Reduce riscul aparitiei bolilor coronariene. Daca ai probleme circulatorii sau cardiace, exerciiile de acest gen contribuie la prevenirea unui eventual infarct.

*Reduce riscul hipertensiunii arteriale si, in general, mentine un nivel normal al tensiunii. Imbunatateste proportia de grasimi din sange si echilibreaza nivelul colesterolului.

*Reduce riscul unui eventual atac vascular - deoarece, imbunatatindu-se proportia de grasimi, acestea nu se mai depun pe peretii arterelor (fapt care constituie una dintre principalele premise ale atacului vascular).

*Reduce riscul aparitiei unor boli maligne - intre care cancerul mamar, cancerul de colon, de prostata si cel de endometru.

*Exercitiul aerobic te ajuta sa-ti tii greutatea sub control, minimalizand astfel riscul supraponderalitatii sau obezitatii - care constituie un factor favorabil al aparitiei celor doua tipuri de diabet.

*Reduce riscul aparitiilor bolilor virale, prin intarirea sistemului imunitar. Persoanele care practica exercitii aerobice cu regularitate sunt mai putin expuse racelii si gripei - un aspect important in anotimpul rece.